The Attention Group- Ambassadeur van Vindicta

Door Marise Goedhart op 12 juli 2022

In deze vierde editie: 

Pieter aalbers – directeur-Eigenaar/pandbewaarder

Pieter is samen met zijn compagnon Adriaan Derksen eigenaar van The Attention Group. Dit bedrijf is ontstaan uit hun jongensdroom en inmiddels zijn zij –zoals zij dat zelf zo mooi noemen– pandbewaarders van enkele prachtige locaties in Midden-Nederland. Denk aan De Mariënhof in Amersfoort, Het Muntgebouw in Utrecht en Landgoed Brakkesteyn in Nijmegen.

hoi pieter, allereerst: hoe is het bij jullie?

‘Tsja, de zon schijnt volop dus dan kan je het wel raden. We zitten vol in het seizoen en dat betekent grote drukte. Hier zijn we enorm blij mee na de afgelopen jaren, maar het was ook wel best spannend. We willen namelijk écht de kwaliteit waarborgen en zodoende hebben we bewust een stop gezet op aanvragen. Lastig enerzijds omdat je flink wat goed te maken hebt, maar soms kun je de opdracht beter niet willen als je weet dat het lastig is de kwaliteit te waarborgen.’

dan de samenwerking met vindicta, hoe ziet die eruit?

‘Het eerste jaar van onze opstart zaten we bij een grote provider. Daar kwamen we er snel achter dat we één van de honderden MKB bedrijven waren… Daarna zijn we bewust op zoek gegaan naar een partij dichterbij. De tender die we uitgezet hadden kende een sterke voorkeur voor regionaal. Het is Vindicta geworden. Zij zijn verantwoordelijk voor alle systemen in de cloud. Van de wifi verzorging tot de hardware: zelfs de aanschaf van nieuwe computers loopt via Vindicta.’

hoe belangrijk is ict voor jullie?

‘Heel belangrijk! Sterker nog: we hebben ICT bestempeld als één van onze kritische succesfactoren. Hoe kwetsbaar je bent, daar kom je eigenlijk altijd pas achter als iets kapot is of bij een storing. Jammer genoeg maak je dat wel eens mee, maar dan heeft heel Nederland er last van. We hebben veel gebruikers -toch wel zo’n 50 tot 60- die via de ICT op afstand nauw samenwerken. Ik denk ook meteen aan ons financiële- en reserveringssysteem: alles is gekoppeld.’

wat valt je op aan vindicta?

‘Ze zijn heel zelfkritisch op hun eigen prestaties. Van de servicedesk tot aan strategisch niveau. Vooral de servicedesk is erg belangrijk in deze. Natuurlijk heeft ook Vindicta hierin haar uitdagingen gehad. Het is fijn dat ze daar ook zelfbewust en eerlijk in zijn. De directie is trouwens zelf meewerkend en benaderbaar, ook dat is heel fijn.’

je had het over strategisch niveau?

‘Eenmaal per drie maanden hebben we ook overleg op directieniveau. De reden dat we dat doen is omdat ICT tot één van onze kritische succesfactoren is bestempeld. Het is zo belangrijk voor ons om ook goed vooruit te kijken. Welke ontwikkelingen zijn aanstaande? En welke oplossingen zijn dan het beste? Vindicta speelt hierin dan een adviserende rol.’

dank voor je tijd!